Komen (11)

  1. Banyak tokoh-tokoh kaya yang kita yakin semuanya sayangkan Malaysia. Mereka tidak akan biarkan Malaysia bankrup. Tidak seperti sesetengah negara lain yang orang kayanya bawa lari kekayaan mereka ke negara lain bila negara sendiri menghadapi masalah.

  2. rakyat risau sebab contoh jelas dah ada depan mata (greece)..semua bank tutup sampai berhari-hari, duit sendiri takleh nak ambik..

  3. Laporan “The Edge” adalah bersifat spekulasi politik dan tidak boleh diterima pakai langsung oleh rakyat malaysia, yang penting ialah asas ekonomi negara ini masih lagi kukuh dan disokong oleh data-data ekonomi semasa yang baik. Malaysia tidak boleh disamakan dgn Greece yang mempunyai zon geografi, kegiatan ekonomi dan kedudukan kewangan yang berbeza. Dalam erti kata lain Malaysia yang kita cintai adalah lebih baik daripada Greece.

    1. kamarulzaman
      April 3, 2016

      Mengikut data ni jelas yg kita perlu menyusun semula ekonomi malaysia. Paling jelas bila disebut br1m perlu dimansuhkan. Mengurangkan subsidi dan semua perkara yg dicadangkan hanya melibatkan peruntukan kpd rakyat, ini menekan rakyat secara keseluruhan. Ianya akan menambahkan situasi panik rakyat seterusnya terdorong utk percaya yg ekonomi malaysia akan bankrup. Yg sebenarnya, selesaikan masalah 1mdb dri pengurusan dan hutangnya dan tutup syarikat itu. Kerana selagi ianya beroperasi kerajaan akan menjadi penjaminnya. Disinilah ketirisan dana berlaku, utk menampung hutang 1mbd yg makin meningkat. Yang jdi masalahnya skrg, subsidi dipotong bukan ditambah tetapi masalah beban kewangan tidak berkurangan. Dana tetap merosot kenapa?

    1. abdul rashid bin ismail
      August 15, 2016

      kembalilah kepada tujuan sebenar cukai…kalau tujuan sebenar cukai…kalau nak relek2 tiap2 bulan ado duit …itu bukan tujuan sebenar…

    2. abdul rashid bin ismail
      August 15, 2016

      kembalilah kepada tujuan sebenar cukai…kalau tujuan sebenar cukai…kalau nak relek2 tiap2 bulan ado duit …itu bukan tujuan sebenar…mudah-mudahan gst dikekalkan 6% sampai bila2…

      1. Malaysia kena tingkatkat produktiviti. Maksud malaysia kaya dgn tanah. Aliran duit ditingkatkan dlm negara utk tingkatkan produktiviti. Bynkkan sedekah wpon belanja kawan makan. Insyallah produktiviti akan meningkat. Kerajaan kena prihatin kpd usaha utk meningkatkan pertaniaan sbnyak 20%. Dgn itu eksport pertanian dpt dikurangkan. Meningkatkan ekport perindustrian 10% dgn meningkatkan kepakaran rakyat menghasilkan barangan elektronik sendiri.

  4. abdul rashid bin ismail
    August 15, 2016

    orang yang tak bekerja pun dibagi duit…manjo semanjo manjo eeh…dah tu bagi plak brim…lomak selomak lomak eeh…

  5. Sorry nak cakap..segelintir rakyat malaysia ni
    Suka memburuk burukkan kerajaan sendiri…mengejek pemimpin sendiri…sebagai rakyat malaysia aku jadi malu..dengan perbuatan segelintir masyarakat..tapi bila time brim keluar tahu pulak pegi ambik..hmmm
    Contoh harga barang naik senang kata isue GST sebahagian masyarakat menjadi berang…dah tahu barang naik tu berjimat jimat lahh..tak pon buat part time untuk tambah pendapatan keluarga..bukan susah pon..negara lain ada yang lebib 6 peratus…kerajaan malaysia nj dikira bagus…klinik hanya bayar seringgit jer..itu pon masyarakat tak nampak..universiti 80% kerajaan tanggung..hmmm..apa yang aku nak cakap segelintir jati diri rakyat malaysia lagi lagi anak muda masih di tahap rendah..sebahagian anak muda merempit,menghisp dadah…oklahh..byeee

Pendapat anda?